„Валят пари“ – комедия с отворен край за силата на парите

Парите миришат на смърт. Това ни казва финалът на „Валят пари“ – премиера на Театрално-музикалния център „Димитър Димов“. Постановката бе играна вече в София, Бургас и Пловдив при пълен успех, много аплодисменти пожъна и в Кърджали. Тя се игра на родна сцена вчера от гост актьора Николай Сотиров и нашите театрали, които му партнираха на ниво – Атанас Атанасов, Анна Петрова и Адриана Кънчева.

Пиесата е комедия на ситуациите, която е на път да завърши като трагедия с трима убити, но в крайна сметка остава с отворен край. Зрителят може сам да си пренапише сценария, а защо не и да усети, че всичко е само театър и че може сам да избере финала.

Как неспечелените парите отнемат човешкото, как пораждат в  човека злоба, агресия и желание за отмъщение и до каква низост могат да го тласнат. Това е темата, около която се завърта сюжета на пиесата и се заплитат съдбите на самотно френско семейство от анестезиолог и учителка и заплашителния им съсед.

За семейството на Лоранс и Брюно, в центъра на Париж, парите се повяват отникъде. Една вечер семейството намира банкнота от сто евро на масата в хола, на следващите дни парите започват буквално да валят – незнайно как.

Дали незнаен благодетел или неочакван враг поставя на изпитание семейството? Някой пациент търси отмъщение? А може би единият от двамата си има обожател? Или съдбата е решила да ги накаже? Лоранс и Брюню ще трябва да се изправят пред страховете си, различията си, комплексите си и агресивността си.

Отговорите са налице и по всичко личи, че са забогатели, докато в дома на двамата се появява дръзкият съсед Франсоа, който твърди, че е изгубил всичките си пари.

Накрая решението е взето под въздействието на парите – убити са трима.

Автор на пиесата е Себастиен Тиери, най-нашумелият драматург на Европа в момента, получил за тази пиеса Молиеровата награда. Актьор по професия, с участия в шедьоври на френското кино като “Такси”, Тиери е наричан от театралните критици и взискателната френска публика “Новия Бекет” и “Съвременния Кафка”. Реалистичен и заедно с това, владеещ тънко чувството за умерен абсурд, Тиери е изобретателен и ловък, земен и поетичен, смешен и драматичен.

Радка ПЕТКОВА

Снимки: Радка ПЕТКОВА

 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.

Моля, попълнете полето. *

Нов Живот is Stephen Fry proof thanks to caching by WP Super Cache