Кристина Топалова идва със „Сексът – начин на употреба“ в родния Кърджали Лили Иванова два пъти вече гледа спектакъла, очарована е от Кристина

Режисьорът Николай Волев е впечатлен от младата актриса за нелеката ролякрасавица, която носи чувствителност и интелект и излъчва дива смесица на секс и непорочност

Мултиспектакълът, режисиран от един от най-успешните български кинорежисьори, Николай Волев, гостува за първи път в Кърджали, родния град на Кристина Топалова – актрисата, която влиза в 27 различни роли.

Представлението е на 26 март от 19.30 ч. в залата на театър „Димитър Димов“ в Кърджали.

„Сексът – начин на употреба“ е най-новата премиера на сцена „Сити Марк Арт Център” в София.

Пиесата „Сексът – начин на употреба“ е комедийна творба, заклеймена като нецензурна в родната ѝ Италия по време на първото правителство на Берлускони. Автор на текста е Франка Раме, съпруга на нобелиста Дарио Фо. Според отговарящите за морала държавни служители в „пуританския“ Рим спектакълът, основан на сензационната книга на Якопо Фо „Дзен и изкуството да правим секс“, заплашвал да „наруши общественото благоприличие, като тласне публиката към безсрамно поведение по отношение на секса“.

„12 години чаках актриса, която да се осмели да изиграе 27 роли – от 6-годишно момченце до 80-годишен мъдрец. Иска се лудост”, разказа режисьорът.

Докато случайно през това лято той се запознава с една 24-годишна актриса от Кърджали, току-що завършила специалността “Актьорство за куклен театър” в НАТФИЗ. Кристина Топалова. И интуицията му веднага сигнализира, че това е Тя. Усетът да открива точните актьори, проработва и сега.

Кристина е точно това, което Волев е търсил 13 години – красавицата носи чувствителност и интелект, излъчва дива смесица на секс и непорочност, съчетава предствата за Ева, Златната рибка и Инструктурка по оргазъм, танцувална и развихрена, чаровна и въздействаща. „Единствената пречка бе нейната възраст, но увереността ми, че ще се справи въпреки това, преля у нея“, разказва Волев.

И започва съвместната им работа. Три месеца само върху текста.

Младата Кристина трябва да придобие на бегом такава житейска мъдрост, че да изиграе за час и половина 27 роли – от малко дете до старец, които сменят настроението и изживяванията си в рамките на минути. „Чувствам се голяма късметлийка! Това, което искам да стигне до хората е усещане за лекота, забавление и радост“, споделя Топалова преживяванията си по време на репетициите.

Натоварването на актрисата в постановката е огромно. Тя уплътнява по един удивително лек за зрителя начин превъплъщенията си – пее и танцува, смее се и морализаторства, изпълвайки с присъствието си сцената, където единствен неин партньор е каменната глава на олимпийския бог Хермес. А негови подгласници са две картини на Адам и Ева – едната на Лукас Кранах преди грехопадението, а другата на Мазачо – след изгонването им от Рая.

Кристина е това, което е всяка жена – чувствена и плаха, предизвикателна и всеотдайна, съобразяваща се с морала и бягаща от морала, която следва библейската си същност – да събужда и да изживява любов, да носи еротика, без да стига до порнография.

И това е най-голямото постижение на младата актриса и на опитния режисьор – тънката линия на пошлото, която те не са прекрачили.

Разказвайки за секса, Кристина го прави по един абсолютно непорочен начин, със сетивността на зрялата жена и с любопитството на девица. И с едно тънко чувство на лек, здравословен, хумор, където тъжното и смешното се сливат, а емоциите на публиката минават от въздишка през смях до бурни ръкопляскания.

Не кой да е, а Лили Иванова два пъти вече гледа спектакъла, очарована от изпълнението на Кристина. Лили ѝ каза нещо много важно: „Прекрасна си, но запомни едно – каквито и успехи да имаш, не си вирвай нослето! Защото много големи творци от вирнати носове се сринаха в калта...“

Дано Кристина ги запомни!  И да върви напред.

НЖ

 

 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.

Моля, попълнете полето. *

Нов Живот is Stephen Fry proof thanks to caching by WP Super Cache